Mejora de eficiencia.

parent 75ddf002
Showing with 17 additions and 17 deletions
No preview for this file type
......@@ -2,17 +2,17 @@
#include <string.h>
Mano::Mano() : manos(array<Sprite, 4> {
Sprite("assets/manoAbajo.png"),
Sprite("assets/manoDerecha.png"),
Sprite("assets/manoIzquierda.png"),
Sprite("assets/manoArriba.png"),
Mano::Mano() : manos(array<shared_ptr<Sprite>, 4> {
make_shared<Sprite>(Sprite("assets/manoAbajo.png")),
make_shared<Sprite>(Sprite("assets/manoDerecha.png")),
make_shared<Sprite>(Sprite("assets/manoIzquierda.png")),
make_shared<Sprite>(Sprite("assets/manoArriba.png")),
}) ,
brazos(array<Sprite, 4> {
Sprite("assets/brazoAbajo.png"),
Sprite("assets/brazoDerecha.png"),
Sprite("assets/brazoIzquierda.png"),
Sprite("assets/brazoArriba.png"),
brazos(array<shared_ptr<Sprite>, 4> {
make_shared<Sprite>(Sprite("assets/brazoAbajo.png")),
make_shared<Sprite>(Sprite("assets/brazoDerecha.png")),
make_shared<Sprite>(Sprite("assets/brazoIzquierda.png")),
make_shared<Sprite>(Sprite("assets/brazoArriba.png")),
})
{
......@@ -45,14 +45,14 @@ void Mano::renderizar(SDL_Renderer *renderer, int tamx, int tamy) {
cout<<" Renderizar mano Se mueve a " << x << " "<<profundidades<<endl;
manos[estado].renderizar(renderer, x, profundidades, 170, 170, tamx, tamy);
manos[estado]->renderizar(renderer, x, profundidades, 170, 170, tamx, tamy);
}
void Mano::renderizar_cola(SDL_Renderer *renderer, int tamx, int tamy) {
for (int i = 0; i < cola.size(); i++) {
cola[i].getSprite().renderizar(renderer,cola[i].getX(),cola[i].getProfundidades(),170,170,tamx,tamy);
cola[i].getSprite()->renderizar(renderer,cola[i].getX(),cola[i].getProfundidades(),170,170,tamx,tamy);
}
}
......
......@@ -20,18 +20,18 @@ typedef std::chrono::time_point<std::chrono::system_clock> Instant;
class Mano {
class Cola{
public:
Sprite sprite;
shared_ptr<Sprite> sprite;
int x;
int profundidades;
Cola(Sprite spr, int _x, int _prof): sprite(spr),x(_x),profundidades(_prof){}
Sprite getSprite(){return sprite;}
Cola(shared_ptr<Sprite> spr, int _x, int _prof): sprite(spr),x(_x),profundidades(_prof){}
shared_ptr<Sprite> getSprite(){return sprite;}
int getX(){return x;}
int getProfundidades(){return profundidades;}
};
array<Sprite, 4> manos;
array<Sprite, 4> brazos;
array<shared_ptr<Sprite>, 4> manos;
array<shared_ptr<Sprite>, 4> brazos;
vector<Cola> cola;
Instant momento_ultimo_movimiento = std::chrono::system_clock::now();
......
Markdown is supported
0% or
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or sign in to comment