Pantalla de fecha arreglada

parent d8ed0115
No preview for this file type
......@@ -22,3 +22,8 @@ void Objeto::renderizar(SDL_Renderer *renderer, int tamx, int tamy){
bool Objeto::interactuar(){
return funcionInteraccion(this);
}
bool Objeto::colisionaObjeto(int x, int z){
return colision.colisiona(x,y);
}
\ No newline at end of file
......@@ -43,4 +43,6 @@ public:
}
bool interactuar();
bool colisionaObjeto(int x, int z);
};
......@@ -8,50 +8,24 @@ PantallaFecha::PantallaFecha() :
fuente1("assets/OpenSans-Italic.ttf", 100),
Fondo1("assets/PantallaPantalla.png"),
instrucciones(fuente1,"Pon la combinación de tu cumpleaños",{255,255,255}),
interfaz("assets/InterfazCinematica.png");
{
Sprite sprCarne("assets/carneNombre.png");
Hitbox hitCarne();
carne(sprCarne,sprCarne,sprCarne,hitCarne,0,0,0,0,normal,nullptr);
interfaz("assets/InterfazCinematica.png"),
Sprite botonArriba("assets/flechaArriba.jpg");
Hitbox hitBA1();
Objeto botonArriba1(botonArriba,botonArriba,botonArriba,hitBA1,650,500,600,200,normal,nullptr);
botonesArriba[0]=botonArriba1;
Hitbox hitBA2();
Objeto botonArriba2(botonArriba,botonArriba,botonArriba,hitBA2,650,500,600,200,normal,nullptr);
botonesArriba[1]=botonArriba2;
Hitbox hitBA3();
Objeto botonArriba3(botonArriba,botonArriba,botonArriba,hitBA3,650,500,600,200,normal,nullptr);
botonesArriba[2]=botonArriba3;
Hitbox hitBA4();
Objeto botonArriba4(botonArriba,botonArriba,botonArriba,hitBA4,650,500,600,200,normal,nullptr);
botonesArriba[3]=botonArriba4;
Sprite botonAbajo("assets/flechaAbajo.jpg");
Hitbox hitBa1();
Objeto botonAbajo1(botonAbajo,botonAbajo,botonAbajo,hitBa1,650,500,600,200,normal,nullptr);
botonesAbajo[0]=botonAbajo1;
Hitbox hitBa2();
Objeto botonAbajo2(botonAbajo,botonAbajo,botonAbajo,hitBa2,650,500,600,200,normal,nullptr);
botonesAbajo[1]=botonAbajo2;
Hitbox hitBa3();
Objeto botonAbajo3(botonAbajo,botonAbajo,botonAbajo,hitBa3,650,500,600,200,normal,nullptr);
botonesAbajo[2]=botonAbajo3;
Hitbox hitBa4();
Objeto botonAbajo4(botonAbajo,botonAbajo,botonAbajo,hitBa4,650,500,600,200,normal,nullptr);
botonesAbajo[3]=botonAbajo4;
for(int i=0;i<4;i++){
combinacionActual.[i]=0;
}
combinacionBuena[0]=(1);
combinacionBuena[1]=(3);
combinacionBuena[2]=(0);
combinacionBuena[3]=(3);
carne(Sprite("assets/carneNombre.png"),Sprite("assets/carneNombre.png"),Sprite("assets/carneNombre.png"),Hitbox(0,0,0,0),0,0,0,0,normal,nullptr),
botonesArriba{Objeto(Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Hitbox(0,0,0,0),650,500,600,200,normal,nullptr),
Objeto(Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Hitbox(0,0,0,0),650,500,600,200,normal,nullptr),
Objeto(Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Hitbox(0,0,0,0),650,500,600,200,normal,nullptr),
Objeto(Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Sprite("assets/flechaArriba.jpg"),Hitbox(0,0,0,0),650,500,600,200,normal,nullptr)
},
botonesAbajo{Objeto(Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Hitbox(0,0,0,0),650,500,600,200,normal,nullptr),
Objeto(Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Hitbox(0,0,0,0),650,500,600,200,normal,nullptr),
Objeto(Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Hitbox(0,0,0,0),650,500,600,200,normal,nullptr),
Objeto(Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Sprite("assets/flechaAbajo.jpg"),Hitbox(0,0,0,0),650,500,600,200,normal,nullptr)
},
combinacionBuena{1,3,0,3},
combinacionActual{0,0,0,0}
{
}
void PantallaFecha::manejarEntrada(Handle &handle) {
......@@ -75,10 +49,10 @@ void PantallaFecha::manejarEntrada(Handle &handle) {
cout<<"Raton x "<<xRaton<<" Raton z "<<zRaton<<endl;
int contadorCorrectos=0;
for(int i=0;i<4;i++){
if(botonesArriba[i].colisiona(xRaton, zRaton)){
if(botonesArriba[i].colisionaObjeto(xRaton, zRaton)){
combinacionActual[i]=(combinacionActual[i]+1)%10;
}
if(botonesAbajo[i].colisiona(xRaton, zRaton)){
if(botonesAbajo[i].colisionaObjeto(xRaton, zRaton)){
if(combinacionActual[i]==0){
combinacionActual[i]=9;
}else{
......@@ -110,18 +84,18 @@ void PantallaFecha::renderizar(SDL_Renderer *renderer, int tamx, int tamy) {
if(AgapitoTieneCarne){
carne.renderizar(renderer,tamx,tamy);
}
interfaz.renderizar(renderer,tamx,tamy);
instrucciones.renderizar();
interfaz.renderizar(renderer,0,0,0,0,tamx,tamy);
instrucciones.renderizar(renderer,0,0,tamx,tamy);
Texto num1(fuente1,std::to_string(combinacionActual[0]),{0,0,0});
Texto num2(fuente1,std::to_string(combinacionActual[1]),{0,0,0});
Texto num3(fuente1,std::to_string(combinacionActual[2]),{0,0,0});
Texto num4(fuente1,std::to_string(combinacionActual[3]),{0,0,0});
num1.renderizar(renderer,tamx,tamy);
num2.renderizar(renderer,tamx,tamy);
num3.renderizar(renderer,tamx,tamy);
num4.renderizar(renderer,tamx,tamy);
Texto num1(fuente1,std::to_string(combinacionActual[0]).c_str(),{0,0,0});
Texto num2(fuente1,std::to_string(combinacionActual[1]).c_str(),{0,0,0});
Texto num3(fuente1,std::to_string(combinacionActual[2]).c_str(),{0,0,0});
Texto num4(fuente1,std::to_string(combinacionActual[3]).c_str(),{0,0,0});
num1.renderizar(renderer,0,0,tamx,tamy);
num2.renderizar(renderer,0,0,tamx,tamy);
num3.renderizar(renderer,0,0,tamx,tamy);
num4.renderizar(renderer,0,0,tamx,tamy);
}
......
Markdown is supported
0% or
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or sign in to comment