Arreglos de sonido

parent e62ec81f
No preview for this file type
...@@ -58,8 +58,6 @@ void PantallaFecha::manejarEntrada(Handle &handle) { ...@@ -58,8 +58,6 @@ void PantallaFecha::manejarEntrada(Handle &handle) {
for(int i=0;i<4;i++){ for(int i=0;i<4;i++){
if(botonesArriba[i].colisionaObjeto(xRaton, zRaton)){ if(botonesArriba[i].colisionaObjeto(xRaton, zRaton)){
combinacionActual[i]=(combinacionActual[i]+1)%10; combinacionActual[i]=(combinacionActual[i]+1)%10;
sonidoBoton.play();
} }
if(botonesAbajo[i].colisionaObjeto(xRaton, zRaton)){ if(botonesAbajo[i].colisionaObjeto(xRaton, zRaton)){
if(combinacionActual[i]==0){ if(combinacionActual[i]==0){
...@@ -85,7 +83,7 @@ void PantallaFecha::manejarEntrada(Handle &handle) { ...@@ -85,7 +83,7 @@ void PantallaFecha::manejarEntrada(Handle &handle) {
} }
void PantallaFecha::renderizar(SDL_Renderer *renderer, int tamx, int tamy) { void PantallaFecha::renderizar(SDL_Renderer *renderer, int tamx, int tamy) {
if(!cancion.getTocada()){ if(!cancion.getTocada() && sonidoBoton.acabado()){
cancion.play(); cancion.play();
} }
......
...@@ -10,7 +10,7 @@ array<array<Sprite, 4>, 4> sprites_constantes = { ...@@ -10,7 +10,7 @@ array<array<Sprite, 4>, 4> sprites_constantes = {
Personaje::Personaje() : movimientos(sprites_constantes) , Personaje::Personaje() : movimientos(sprites_constantes) ,
paso1("assets/paso1.wav",false), paso1("assets/paso1.wav",false),
paso2("assets/paso2.wav",false), paso2("assets/paso2mini.wav",false),
pasoActual("assets/paso1.wav",false) pasoActual("assets/paso1.wav",false)
{ {
...@@ -25,15 +25,16 @@ void Personaje::move(Facing direction) { ...@@ -25,15 +25,16 @@ void Personaje::move(Facing direction) {
if (milis.count() > 100 || this->estado != direction) { if (milis.count() > 100 || this->estado != direction) {
indice_movimiento = (indice_movimiento + 1) % movimientos[this->estado].size(); indice_movimiento = (indice_movimiento + 1) % movimientos[this->estado].size();
momento_ultimo_movimiento = now; momento_ultimo_movimiento = now;
if (pasoActual.acabado()) {
if(primerPaso){ if(primerPaso){
pasoActual=paso1; pasoActual=paso1;
pasoActual.play(); pasoActual.play();
}else if(!paso && pasoActual.acabado()){ } else {
pasoActual=paso1; pasoActual=paso2;
pasoActual.play(); pasoActual.play();
} }
primerPaso=false; primerPaso=!primerPaso;
}
} }
this->estado = direction; this->estado = direction;
......
...@@ -31,6 +31,7 @@ void Sonido::play(){ ...@@ -31,6 +31,7 @@ void Sonido::play(){
void Sonido::pausar(){ void Sonido::pausar(){
Mix_HaltMusic(); Mix_HaltMusic();
tocada = false;
} }
bool Sonido::getTocada(){return tocada;} bool Sonido::getTocada(){return tocada;}
......
No preview for this file type
No preview for this file type
Markdown is supported
0% or
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or sign in to comment