Minijuego de la cama FINISHED TERMINATED DONE

parent 7cb94026
No preview for this file type
......@@ -25,7 +25,7 @@ void Mano::move(Facing direction) {
cola.push_back(Cola(brazos[estado],x,profundidades));
switch (estado) {
case Frente:
profundidades += 210;
profundidades += 209;
break;
case Derecha:
x += 220;
......@@ -34,7 +34,7 @@ void Mano::move(Facing direction) {
x -= 220;
break;
case Fondo:
profundidades -= 210;
profundidades -= 209;
break;
}
cout<<" move la mano despues Se mueve a " << x << " "<<profundidades<<endl;
......@@ -62,7 +62,7 @@ void Mano::comprobarColision(Hitbox &hitbox){
cola.pop_back();
switch (estado) {
case Frente:
profundidades -= 210;
profundidades -= 209;
break;
case Derecha:
x -= 220;
......@@ -71,7 +71,7 @@ void Mano::comprobarColision(Hitbox &hitbox){
x += 220;
break;
case Fondo:
profundidades += 210;
profundidades += 209;
break;
}
}
......
......@@ -9,7 +9,7 @@ PantallaCama::PantallaCama() :
Fondo1("assets/puzleMover.jpeg"),
atras(Sprite("assets/volver.png"),Sprite("assets/volver.png"),Sprite("assets/volver.png"),Hitbox(1800,1600,300,200),1600,200,100,100,normal,nullptr),
reiniciar(Sprite("assets/reiniciar.png"),Sprite("assets/reiniciar.png"),Sprite("assets/reiniciar.png"),Hitbox(1800,1600,300,200),1600,400,100,100,normal,nullptr),
reiniciar(Sprite("assets/reiniciar.png"),Sprite("assets/reiniciar.png"),Sprite("assets/reiniciar.png"),Hitbox(1700,1600,500,400),1600,400,100,100,normal,nullptr),
cartera("assets/cartera.png"),
obstaculos{
Sprite("assets/nuez.png"),
......@@ -22,9 +22,16 @@ PantallaCama::PantallaCama() :
Sprite("assets/pinguino.png")
},
hitObs{
Hitbox(500,300,300,200)
Hitbox(420,0,10000,0),
Hitbox(10000,1480,10000,0),
Hitbox(10000,0,10000,800),
Hitbox(10000,0,19,-2000),
Hitbox(840,400,840,400),
Hitbox(1280,840,630,430),
Hitbox(1300,1050,430,230),
Hitbox(835,610,230,0)
},
hitCartera(0,0,0,0),
hitCartera(630,0,230,0),
cancion("assets/LonesomeJourneyByKeysOfMoonMusic.wav",true),
sonidoBoton("assets/SonidoClicar.wav",false)
......@@ -40,9 +47,12 @@ void PantallaCama::comprobarColisionesActivas() {
}
}
void PantallaCama::comprobarColisionesPasivas() {
void PantallaCama::comprobarColisionesPasivas(Handle &handle) {
if(mano.comprobarColisionPasiva(hitCartera)){
carteraTocada=true;
cancion.pausar();
historiaPrincipal.pasarDeEstadoA(historiaPrincipal.CajaAbierta,historiaPrincipal.CarteraRecuperada);
handle.removeme();
}
}
......@@ -71,7 +81,7 @@ void PantallaCama::manejarEntrada(Handle &handle) {
break;
};
comprobarColisionesActivas();
comprobarColisionesPasivas();
comprobarColisionesPasivas(handle);
break;
case SDL_KEYUP:
......
......@@ -39,7 +39,7 @@ public:
return false;
};
void comprobarColisionesPasivas();
void comprobarColisionesPasivas(Handle &handle);
void comprobarColisionesActivas();
};
Markdown is supported
0% or
You are about to add 0 people to the discussion. Proceed with caution.
Finish editing this message first!
Please register or sign in to comment